.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخابات و درك پيام مردم
حسين كلاني
انتخابات و درك پيام مردم

1- جمعه گذشته دبير محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش فعالان ستادهاي انتخاباتي جمعي از ائتلاف خدمتگزاران مستقل ايران اسلامي در شهرري از عدم درك و شناخت پيام رأي مردم در دوره هايي از انتخابات گذشته به ويژه در خرداد 76 كه خاتمي به عنوان رئيس جمهور برگزيده شد و گروههاي اصلاح طلب موسوم به دوم خردادي بر سر كار آمدند تا انتخابات سوم تيرماه 84 كه آقاي احمدي نژاد انتخاب شد و گروهي از اصولگرايان بر مسند قوه مجريه نشستند از سوي مدعيان و طرفداران آنها گلايه نمودند و تصريح كردند دوران شارلاتان بازي عده اي كه با ارائه شعارهاي فريبنده بدنبال اختصاص رأي مردم به خود هستند گذشته است و مردم نمي پذيرند كسي بخواهد با عوام فريبي بر آنها حكومت كند.
2- آنچه كه دكتر رضايي به درستي و حقانيت در اين مقطع زماني به آن اشاره داشتند بخشي از واقعيت موجود عملكرد افراد و گروه هايي است كه بدون توجه به درك و شناخت درست و صحيح پيام رأي دهندگان تنها با توسل به شعارهاي فريبنده آراء مردم را به خود اختصاص داده و براي دوره اي بر اريكه قدرت نشسته و بي توجه به حقايق موجود در جامعه و خواست واقعي مردم حتي به شعارهاي انتخاباتي خود عمل نكردند.
3- واقعيت تلخ اين است كه عده اي فقط بدنبال كسب قدرت و امتياز حزبي و جناحي و بالابردن منزلت اجتماعي خود هستند و آنچه كه در اين بين چندان به آن توجهي نمي شود و گاهي اصلاً به فراموشي سپرده مي شود مردم و خواست آنها است. مردم را پلكاني براي رسيدن به اوج آمال و اهداف گروهي ديدن نوعي نامرادي كردن و ناديده گرفتن محتوا و مفهوم پيام رأي مردم به عنوان صاحبان اصلي حكومت است.
4- مردم در خرداد 76 و انتخاب مجدد آقاي خاتمي در سال 80 چه پيامي داشتند؟ به چه ميزان پيام مردم درك و براي آن برنامه ريزي شد. پيام مردم در تيرماه 84 بصورت واقعي و همه جانبه درك شده است. برنامه اي مدرن براي آن وجود دارد؟
5- اشاره به نكات فوق از آن جهت اهميت پيدا مي كند كه مجدداً مردم در آستانه انتخابي ديگر قرار دارند و مي خواهند ديگر باره د رانتخاباتي شركت كنند كه در آن اعضاء مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي شهر و روستا انتخاب شده و سرنوشت كشور و شهر و روستاها را براي دوره اي مشخص به دست عده اي از منتخبان خود بسپارند. لذا پرداختن به اين موضوع كه درك و شناخت پيام رأي مردم يكي از مردمي ترين و عام ترين حركت هاي اصيل مردم سالاري است بايد مورد توجه و تأكيد قرار گيرد. مردم نيز بر احراز حق خود اهتمام نموده و در انتخابات آتي آن را ميزاني براي انتخاب افراد و گروهها قرار دهند.
6- به هر تقدير اين مردمند كه بايد انتخاب كنند و بدنبال صيانت از رأي و پيام خود در آينده باشند. پيام مردم خواه سياسي، اقتصادي يا اجتماعي فرهنگي هر چه باشد بايد مورد علاقه قرار گرفته و ميزاني براي سنجش عملكرد احزاب و گروهها و مسئولين اجرايي قرار گيرد.

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " شمال نیوز " مجاز می باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.